Wednesday, 5 October 2011

Story Telling???

Ya Allah!!!
Assalamualaikum ..
Hari ni Nisah nak cite pasal hari yang mendebarkan!
Nisah akan cite dari mule sampai akhir..
Mule-mule.......


Danial Irfan : Puan Nor Asiatun panggil Story telling dengan Public speaking!!


Pastu semua pergi..Tak semualah..Mana yang dipanggil sahaja..
Lepastu..................


Farhana : Cikgu panggil Anisah dengan Alif!!


Pastu mulelah..
Aik???kenapa pulak aku yang dipanggilnye??


Bile masuk kelas 4 Bijaksana..Cikgu kate..


Cikgu : Ok,dah cukup 6 orang..Anisah story telling ,, Alif Public speeking..Pertandingan buat kat kelas 4 Bestari.....


Anisah : ''Hah??Cikgu,saya taknak!!!Saya sakit tekak!''


Pastu cikgu buat tak layan je..Hmm..sedih..


Cikgu : Alah,,cari kat dalam buku teks pon boleh..

Pastu,Anisah mulelah pelik..Apehal ni?Knape aku??Pastu Anisah tanyelah Dini..


Anisah : Dini,kite pon kena jugak ke?


Dini : Sebenarnye kite yang ajak kamu..hehe..


Ya Allah!!!!!Knapelah die ajak aku???Pastu hari Selasa,,Anisah tak datang sekolah..abang je yang datang...
Sebab Nisah demam...Yang Nisah cerita sebelum ni ...Kalau nak baca tekan link ni ..


http://anisah-sharewithyou.blogspot.com/2011/10/hariku_03.html

\Keesokan harinye Nisah pergi sekolah..tapi masih selesema..Ok,,Sebelum keluar rumah,,Abang ade cakap 'Nisah baru nak hafal hari  ni?Miss Chiah cakap pertandingan t'u hari ni waktu KOKO...'Pastu Anisah balas ''Hah,yeke?!'' Kat buaian sementara tunggu van,Anisah cakap dalam hati ''Biar betul budak ni??Wargh!!Ya Allah!!Janganlah!''
Pastu bile sampai sekolah Anisah bawak buku teks kat tangan pastu lepas letak beg Nisah teros menghafal..Kawan2 lain semua kate..''Weh,pertandingan hari ni..'




''Hah?yeke weh???'' Diorang angguk..


Bile time waktu Bm,Puan Nor Asiatun panggil  kepada semua story telling dan public speeking..
Dah habis tulis nama tu,kena undi..ambik satu kertas dan buka pastu cakap nombor berapa yg tertulis..Kemudian Anisah baca ''BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM''Anisah ambik satu kertas sebelum Nisah bukak kertas tu Nisah baca basmallah sekali lagi..Bile bukak tu.,HAH?!!YA ALLAH!!!NOMBOR 1??bermaksud Nisah peserta pertama!!
Tidakk....Dan bermulalah..waktu KOKO dan waktu.....................................PER...TAN...DI..NGAN !!
Waktu kat tempat contest iaitu 4 Bestari..Anisah 'try' baca sekali lagi dan hafal..Pastu dapat!!! :D
Tapi bile start...Anisah dah tak ingat semua..sebab malu!!!!!Dahlah sakit tekak waktu tu..Nasib baik tak pakai mikrofon..kalau tidakkk...mampos!!Tapi Alhamdulillah dah lepas.. :)


Oklah,,terukkan Nisah ni??orang tegur kat Facebook suara pelan..tapi memang betul..Anisah pergi marah..Yelah..Nisah waktu tu tgh ....Hmm...Oklah,,bai..


Assalamualaikum =)







No comments: